wiosenny jadłospis


Po wielu tygodniach zimnych dni nasz organizm zaczyna pracować na zwolnionych obrotach, brakuje nam witamin. By szybko uzupełnić niedobory musimy przygotować wiosenny jadłospis, w którym nie może zabraknąć kiełków, hummusu i sałatek.

 

Wiosenny jadłospis powinien dostarczyć nam dużej dawki składników odżywczych. Z tego powodu warto sięgnąć po kiełki, które są prawdziwą bombą witaminową. Kiełki zawierają witaminy, m.in.: A, D, E oraz witaminę C i witaminy z grupy B. Ponadto mają w składzie również wiele minerałów jak np. żelazo, cynk, wapń, fosfor, magnez. Są bardzo popularne w kuchni azjatyckiej. W Polsce przez długie lata uznaniem cieszyła się jedynie rzeżucha. Jednak jej monopol został w końcu złamany i popularne stały się inne kiełki, np. słonecznika, soi, fasoli, rzodkiewki, lucerny czy brokułów. 

1. Wiosenny jadłospis – kanapka z pasztetem i kiełkami

Świetnym pomysłem na uzupełnienie niedoborów witamin i minerałów po zimie, będzie smakowita kanapka z pasztetem i kiełkami. Na bagietce lub pełnoziarnistym pieczywie rozsmarowujemy pasztet dworski z linii premium od Profi. Doskonałym wyborem będzie pasztet z królika. Warto wiedzieć, że mięso królika uchodzi za jedne z najzdrowszych, ponieważ samo zwierzę stosuje zbalansowaną dietę – odżywia się roślinami. Wierzch kanapki, posmarowanej pasztetem udekorujmy obficie kiełkami, np. rzodkiewki, brokuła lub dobrze znanej rzeżuchy. Takie pożywne śniadanie z pewnością dostarczy organizmowi wiele energii.

2. Wiosenny jadłospis z hummusem

Do codziennego menu warto włączyć także bliskowschodnią potrawę – hummus. Jego głównym składnikiem jest ciecierzyca i pasta tahini (przygotowana na bazie sezamu). Ta potrawa, np. w wersji klasycznej od Profi może okazać się skuteczna w walce z niedoborami minerałów, ponieważ cieciorka i sezam zawierają dużo żelaza. Hummus podawany razem z pokrojonymi warzywami, np. papryką, rzodkiewką, ogórkiem czy marchewką to szybka i zdrowa przekąska, którą można szybko przygotować w domu.

3. Wiosenne menu, czyli czas na sałatki

W diecie nie może zabraknąć także sałatek – gotowa z kaszą jaglaną, kurczakiem i warzywami od Profi, serwowana na lunch w pracy lub jako danie na kolację, dostarczy wielu składników odżywczych. Jej wartością jest przede wszytskim kasza jaglana uważana za jedną z najzdrowszych kasz – przede wszystkim posiada wiele witamin z grupy B. Sama kasza ze względu na brak zdecydowanego smaku przez długi czas nie była doceniana. Podana z dodatkiem warzyw lub mięsa, odpowiednio doprawiona, zyskuje nowe walory smakowe.

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu