kondycja w pracy


Spędzając w biurze minimum 8 godzin dziennie, trudno jest utrzymać formę. Warto znaleźć czas po pracy i zadbać o kondycję. Jednak także w ciągu dnia możesz zadbać o zdrowie. Jak dbać o kondycję w pracy?

 

W trakcie pracy skup się raczej na drobnych rzeczach, które umożliwią podtrzymanie dobrej formy. Wystarczy zaledwie kilka minut, by organizm zaczął lepiej funkcjonować. Zastanawiasz się dalej jak dbać o kondycję w pracy? Postaw na ćwiczenia oddechowe. Bez oddechu nie ma mowy o ruchu, ważne, by był świadomy. Pomogą ci lepiej pracować, ponieważ wymagają odrobiny koncentracji, co w dłuższej perspektywie przełoży się na twoje samopoczucie.

Jak dbać o kondycję w pracy – ćwiczenia oddechowe

1. Wciągnij powietrze nosem, wyobrażając sobie np., że wąchasz kwiaty lub jesteś na łące. Następnie zatrzymaj powietrze na kilka sekund i powoli wypuść je powoli ustami.

2. Z dłonią na brzuchu wciągnij powietrze ustami – zrób w ten sposób całkowity wdech i na kilka sekund zatrzymaj powietrze. Wypuść powietrze bardzo wolno.

Pamiętaj, że w sytuacjach stresowych, w których oddech staje się płytki, skoncentruj się na oddechu. To pomoże ci się uspokoić, a spokój przyda  się w pracy.

Jak dbać o kondycję w pracy – ćwiczenia na oczy

Coraz więcej godzin patrzysz się w monitor komputera, smartfona, tabletu. Twój wzrok szybko może pogorszyć. Dlatego co kilkadziesiąt minut zrób przerwę i zamknij oczy. Z zamkniętymi powiekami wykonaj gałkami ocznymi znak odwróconej ósemki (znak nieskończoności). Innym ćwiczeniem jest dowolne przewracanie oczami w górę i w dół. Kilka minut takiej gimnastyki będzie zbawienne dla oczu. 

Małe aktywności

Osiem godzin siedzenia przy biurku jest ogromnym obciążeniem dla kręgosłupa. Jak dbać o kondycję w pracy i jednocześnie sumiennie wykonywać swoje zadania? Wykorzystuj okazję! Warto czasem wstać by np. zanieść pewne dokumenty osobiście do innego działu, pomóc koleżance na recepcji przy odbiorze paczek lub sprawdzić czy sala konferencyjna jest już wolna przed ważnym spotkaniem. A gdy poczujesz, że bolą cię dolne partie grzbietu, zrób sobie chwilę przerwy i przeciągnij się. Jeśli problem będzie się powtarzał - zrezygnuj z krzesła i siedź na dużej piłce pilatesowej (o ile jest to możliwe w twoim miejscu pracy). Jeśli nie, to zainwestuj w podnóżek i trzymaj go pod biurkiem. Oprzyj na nim nogi,podnieś je do góry i przytrzymaj przez chwilę - to małe ćwiczenie poprawi krążenie.

 

 

 

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu