sesja egzaminacyjna


Koniec wiosny i początek lata to czas w którym życie studenckie zamiera na kilka tygodni. Przyczyną jest sesja egzaminacyjna, która jest prawdziwym naukowym maratonem. Jak odnieść sukces, zwłaszcza, gdy na regularne powtarzanie materiału nie było zbyt dużo czasu?

 

Ilość egzaminów i ogrom wiedzy, którą trzeba przyswoić może wzbudzić panikę. Po pierwszym szoku, należy podejść do sprawy taktycznie i opracować skuteczny plan, by sesja egzaminacyjna nie zakończyła się kampanią wrześniową.

Zanim przystąpimy do nauki, uporządkujmy wokół siebie przestrzeń. Na biurku powinny znajdować się rzeczy wyłącznie związane z danym przedmiotem – notatki, książki, skoroszyty. Jeśli jakiś przedmiot nas rozprasza, usuńmy go z naszej przestrzeni. Sesja egzaminacyjna to bardzo trudny moment, dlatego wypracujmy sobie dobre nawyki. Nie marnujmy czasu – tu liczy się każda godzina, która może być spożytkowana na naukę lub sen.

1. Pisanie skrótów i ściąg

Stary, dobry, sprawdzony sposób. Po pierwszym przebrnięciu przez materiał egzaminacyjny, zacznijmy sporządzać z niego ściągę. Nie chodzi o nieuczciwe praktyki podczas egzaminów, a o ćwiczenie pamięci. Podczas pisania szybciej utrwalimy materiał i zapamiętamy go.

2. Tryb logout

Snapchat, Instagram, Facebook... na czas nauki żegnamy się z mediami społecznościowymi. To pochłaniacze czasu, dlatego zafundujmy sobie od nich przerwę.

3. Gra w skojarzenia

Poszczególne zagadnienia, zwłaszcza te, które sprawiają nam problemy, pogrupujmy. Z każdej puli znajdźmy kilka słów kluczy. Następnie gdy usłyszymy hasło związane z danym zagadnieniem, powinniśmy skojarzyć słowa klucze, a te od razu zestawimy z danym materiałem.

4. Kolorowanie, rysowanie i muzyka

Najważniejsze informacje podkreślajmy kolorowymi długopisami i pisakami. Pomóc nam może także rysowanie, np. pisanie haseł związanych z danym zagadnieniem w chmurkach i strzałek, które np. pomogą ustalić ciąg przyczynowo-skutkowy. Nasz mózg reaguje na różne bodźce, dlatego stosowanie metod pobudzających zmysły jak wzrok czy słuch (np. odpowiednia muzyka) pomogą nam w skutecznej nauce.

5. Zdrowy sen, dieta i ćwiczenia oddechowe

Podczas nauki zadbajmy o higienę snu. Wieczorny spacer lub jogging to niezbędna przerwa, podczas której nasz mózg powinien się dotlenić. Przed snem wywietrzmy pokój. Dbajmy także o regularne posiłki, dostarczmy organizmowi cennych pierwiastków, np. magnezu, który wspomaga koncentrację. Znajdziemy go m.in. w orzechach. Zrezygnujmy z tłustych potraw lub makaronów po których będziemy czuć się ospale. Pijmy dużo płynów, w tym zieloną herbatę, która również pomoże nam w skutecznej nauce.

Sesja egzaminacyjna to spora dawka stresu, dlatego zwróćmy uwagę na ćwiczenia oddechowe. Głębokie, spokojne wdechy i wydechy uspokoją nasz organizm i obniżą poziom stresu.

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu