jak ekspresowo zadbać o sylwetkę


Do wymarzonego urlopu zostało niewiele ponad dwa tygodnie. Powinnyśmy tryskać dobrym humorem, tymczasem nastrój psują nam fałdki tłuszczu na brzuchu. Sezon bikini zbliża się wielkimi krokami a my zastanawiamy się jak ekspresowo zadbać o sylwetkę, by nie wstydzić się na plaży.

Nie ma co ukrywać, że w dwa tygodnie nie nadrobimy czasu i nasza figura nie stanie się z dnia na dzień idealna. Jednak w tym czasie można mimo wszystko podjąć wyzwanie i choć trochę popracować nas własnym ciałem. Jak ekspresowo zadbać o sylwetkę i nie nadwyrężyć zdrowia? Przede wszystkim należy się uzbroić w cierpliwość, samozaparcie i znaleźć w sobie mnóstwo motywacji. Nie należy się zniechęcać brakiem natychmiastowych rezultatów. Dwa tygodnie to czas, w którym możemy popracować nad naszymi nawykami.

Jak ekspresowo zadbać o sylwetkę – przykazania dietetyczne:

1. Zrezygnujmy z używek. Odstawmy alkohol, zrezygnujmy z kawy oraz wszelkich napojów słodzonych i energetyzujących.

2. Pijmy ok. 1,5 litra wody mineralnej dziennie. Wieczorem i rano dodatkowo pijmy szklankę wody z sokiem z cytryny.

3. Zrezygnujmy z tłustych potraw, w tym dań smażonych.

4. Do diety możemy włączyć soki owocowo-warzywne, które najlepiej jest spożywać rano.

5. Wyrzeknijmy się słodyczy.

6. Jedzmy 5 posiłków dziennie o stałych porach.

7. Nie przejadajmy się. Pierwszy posiłek w ciągu dnia – śniadanie niech będzie obfite, natomiast ostatni, czyli kolacja niech będzie lekka.

Powyższe przykazania dotyczą zmian w diecie, a ich wprowadzenie poprawi przede wszystkim nasz metabolizm. W ten sposób możemy pomóc organizmowi usunąć nadmiar wody, dzięki czemu stracimy ok. 1-2 kilogramy. Oczywiście to jak organizm zareaguje na zmiany jest sprawą indywidualną i niektórym może zająć więcej czasu.

Jak ekspresowo zadbać o sylwetkę – przykazania sportowe:

1. Na ćwiczenia przeznaczmy 30 minut dziennie, nie więcej, zwłaszcza jeśli przez wiele tygodni nie wykonywałyśmy żadnej aktywności fizycznej.

2. W miarę możliwości zrezygnujmy z samochodu i transportu miejskiego. Do szkoły, pracy lub na uczelnię udajmy się na rowerze.

3. Wybierzmy się na spacer, zrezygnujmy z windy. Energiczny chód pozwoli nam ćwiczyć mięśnie ud i brzucha.

4. Wybierzmy trening, który będzie sprawiał nam przyjemność. Zbędną tkankę tłuszczową zgubimy np. podczas zajęć z tańca.

Pamiętajmy, że zmiany w diecie muszą być wsparte aktywnością fizyczną i na odwrót. Jeśli ulegniemy pokusie i zjemy lody lub pączki na ćwiczenia będziemy musiały przeznaczyć więcej czasu.

 

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu