wstawanie


Nie ma nic gorszego niż poranne wstawanie i poczucie ociężałości. Zadbajmy o higienę snu i wprowadźmy kilka dobrych nawyków, dzięki którym energiczne wstawanie nie będzie dla nas problemem.

 

1. Nie objadajmy się na noc

O poranku pomyślmy już pod wieczór. Jedzenie, zwłaszcza ciężko strawnych potraw krótko przed snem, nie tylko źle wpłynie na jego jakość, ale też spowoduje, ze rano nie będziemy w najlepszej formie. Ostatni posiłek zjadamy 3 godziny przed snem. Kolacja powinna być lekkostrawna. Nie pijmy napojów z kofeiną, nawet czarnej herbaty. Zastąpmy je wodą domowym sokiem z dodatkiem cytryny.

 

2. Ćwiczenia rozciągające i szybki prysznic

Po przebudzeniu, rozciągnijmy się, leżąc jeszcze w łóżku. Seria przeciągnięć powinna trwać maksymalnie trzy minuty, następnie wstańmy. Unikajmy sytuacji, gdy po przebudzeniu leniuchujemy jeszcze 15, 20 minut i dłużej. To nie jest energiczne wstawanie, a co gorsza sprawi, że pozostałe poranne czynności będziemy musieli skróci. Wzrasta także ryzyko wyjścia z z domu bez śniadania i spóźnienia. Po rozciąganiu wstańmy i weźmy prysznic, najlepiej z naprzemiennie zimną i ciepłą wodą – to powinno nas skutecznie orzeźwić i obudzić.

 

3. Wpuśćmy światło do sypialni

Nie ma lepszego sposobu na energiczne wstawanie, niż otwarte okno i odsłonięte zasłony. Poranne światło i gwar dochodzący z ulicy subtelnie poinformuje nas o początku nowego dnia. 

 

4. Przyjemny alarm

Jednym ze sposobów na energiczne wstawianie jest wyłączenie funkcji drzemki w telefonie, która rozleniwia. Ustawmy budzik lub telefon z alarmem daleko od łóżka, to zmusi nas do wstania by go wyłączyć. By poranek zaczął się przyjemnie, niech budzi nas miła dla ucha, ale skoczna melodia. Zamiast tradycyjnego alarmu z irytującymi dźwiękami niech budzi nas ulubiony, pełen werwy utwór.

 

5. Zjedzmy dobre śniadanie w domu

Śniadanie powinno być duże i składać ze składników, które dostarczą nam energii i pobudzą do działania. Kasza jaglana z bakaliami, musli z owocami, warzywno-owocowe smoothie, jajecznica z pomidorami, tosty z jarmużem – to przykładowe dania, które sprawią, że dzień rozpoczniemy z pozytywnym nastawieniem.

 

Ostatecznie sposobem na energiczne wstawanie jest poranny spacer z psem:)

 

 

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu