podczas świąt


Spotkania w gronie rodzinnym przy suto zastawionym stole, słodkie nicnierobienie i objadanie się świątecznymi rarytasami przez trzy dni powoduje, że po Bożym Narodzeniu jesteśmy ociężali. Jak zadbać o formę podczas świąt i nie przytyć?

 

Zerwijmy z rutyną rodzinnych świąt. Zamiast spędzać wiele godzin przy stole kosztując potrawy, zaproponujmy współbiesiadnikom jakąś aktywność, nawet jeśli pogoda jest mroźna. Po uroczystym obiedzie możemy się wybrać rodzinnie na biegówki, jeśli tylko dopisuje śnieg. Kilkadziesiąt minut ruchu na świeżym powietrzu korzystnie wpłynie na trawienie. Poza tym po kilku godzinach spędzonych w pozycji siedzącej nasze ciało powinno zaznać odrobiny ruchu.

Spacer w wielkim mieście

Pomysłem na to, jak zadbać o formę podczas świąt, może być długi, świąteczny spacer po starówce połączony z odwiedzeniem bożonarodzeniowych szopek. Ubierzmy się ciepło i załóżmy ocieplane buty, wówczas zimowa aura nie popsuje nam przechadzki. W większych miastach, nawet w Boże Narodzenie otwarte są lodowiska pod gołym niebem, jazda na łyżwach z pewnością pomorze nam spalić nadprogramowe kalorie. Pretekstem do wyjścia na dwór może być także wspólne, rodzinne wyprowadzenie czworonoga. 

Mini trening

Jeśli na co dzień uprawiamy sport, nie dopuśćmy do tego, by wypaść z formy przez święta. Możemy trochę ograniczyć naszą aktywność w te dni i skrócić trening, ważne, by miał on miejsce. Możemy treningowe serie odtworzyć w domowym zaciszu. Nawet zapaleni biegacze w wolne dni, gdy celebrują Boże Narodzenie, znajdują pół godziny na zrobienie kilku okrążeń.

Nie ulegajmy pokusom

Mimo świąt zwracajmy uwagę na to, co jemy. Jeśli uraczyliśmy się kilkoma kawałkami ciast, pierników i czekolady, sięgnijmy po mieszankę orzechów. Uważajmy, by nie dostarczyć naszemu organizmowi zbyt dużej ilości cukru. W dużych dawkach ma negatywny wpływ na pracę innych organów oraz zwiększa masę ciała.

Jak zadbać o formę podczas świąt – nawadnianie

Ważny jest także sposób konsumowania uroczystych posiłków. Grzechem głównym jest przejadanie się, dlatego gdy czujemy się syci, nie nakładajmy kolejnej porcji dokładki. Pamiętajmy, by przed i po posiłku napić się wody, która wpływa na metabolizm. Dodatkowo możemy wzbogacić ją o sok z cytryny i imbir, co także poprawi naszą odporność.

Aktywności na bożonarodzeniowym wyjeździe

Coraz więcej z nas decyduje się na spędzenie świąt w hotelu w górach, w pensjonacie nad Bałtykiem lub na Mazurach. Jak zadbać o formę podczas świąt z dala od domu? Sprawa jest ułatwiona, bo w takich miejscach dostępne są atrakcje jak narty, basen czy Spa. Warto z tego skorzystać. 

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu