owoce, truskawki, pomarańcze, jabłka, jeżyny, maliny, truskawki, porzeczki, mandarynki, brzoskwinie, czereśnie, świeże owoce


Kiedy doskwiera nam upał, apetyt nie dopisuje. Mamy ochotę na posiłki lekkie i orzeźwiające. Na te potrzeby doskonale odpowiada latem sama przyroda przynosząc nam orzeźwiające i soczyste owoce.

To właśnie one najlepiej zaspokajają pragnienie, zastępując gorącą herbatę i kawę, na które w czasie letnich upałów mamy mniejszą ochotę. Nie tylko zawierają wodę, ale konieczne do normalnego funkcjonowania organizmu sole mineralne.

Odpowiedzialne picie wody

Ci, którzy lubią ekstremalne przygody lub podróżują do ciepłych krajów, każdemu doradzą, by w czasie upałów uzupełniał wodę i… nie tylko wodę. Jeśli pijesz zwykłą mineralną, a intensywnie się pocisz, łatwo możesz doprowadzić do spadku poziomu potasu, magnezu i wielu innych pierwiastków koniecznych do normalnego funkcjonowania organizmu. Więc pijąc, pij nie tylko samą wodę. Ratuj się też sokami i owocami! Miksuj je ze sobą, wyciskaj, łącz z jogurtem – tego potrzeba Ci latem!

Upajające owoce

O którym owocu najpierw trzeba wspomnieć? Oczywiście o arbuzie! Arbuz w 90 procentach składa się z wody! Nie wierzycie? Wystarczy zapukać w twardą skórkę – odgłos będzie podobny do pukania w pełen bidon. Co ponadto zawiera ten wspaniały owoc? Mnóstwo przeciwutleniaczy. Ograniczać go powinni jedynie cukrzycy ze względu na wysoki indeks glikemiczny.

Drugi rekordzista pod względem zawartości wody to melon. Jest w nim 90 procent wody i sole mineralne, m.in. potas, a także witaminy – A i C oraz beta-karoten – doskonały przeciwutleniacz.

Nie wolno zapominać oczywiście o jabłkach, choć sezon na nie będzie dopiero jesienią. To owoce o dużej zawartości wody i imponującego zestawu witamin (szczególnie A i C), polifenoli i soli mineralnych (szczególnie selenu i cynku). Jeśli połączysz sok jabłkowy z miętą, zyskasz cudownie orzeźwiający napój! Późnym latem nie zapominajcie też o gruszkach!

Dobre truskawki to niestety w lipcu już rzadkość, ale jeśli jeszcze upolujecie te krajowe, to wykorzystajcie je do nawadniania i uzupełniania witamin C, A, PP i z grupy B. Truskawki warto połączyć z jogurtem, zsiadłym mlekiem, maślanką – zyskacie doskonały napój i letnie danie w jednym.

Pomarańcze, grapefruity i cytryny – dwa pierwsze owoce warto jeść w ramach przekąski. Cytrynę najlepiej wycisnąć i dodać sok do wody. Powstanie wspaniały izotonik! Jeśli zdarzy wam się niedyspozycja, biegunka (o co na wczasach łatwo) albo zbyt dużo używek – pijcie wodę z cytryną i odrobiną soli. Postawi każdego na nogi!

PS Dodając owoce do jogurtu lub mleka zapewnicie sobie także dawkę białka i wapnia. Próbowaliście zrobić w domu owocowy chłodnik? Spróbujcie! Pycha!

Inspiracji szukaj także na Profi.com.pl
Jeśli chcesz bliżej poznać Profi, obejrzyj filmy "Dlaczego Profi" 
oraz "Jak powstają receptury zup Profi"

Fot. Pixabay

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu