basen, woda, pływanie, kobieta, rekreacja, ruch, aktywność


Biegamy w parku, w lesie, po osiedlowych chodnikach, ale możemy też w wodzie. Uwaga! Nadchodzi aqua jogging!

Na czym polega aqua jogging? Biega się niemal tak samo, jak po ziemi, tylko bezpieczniej. Nie chodzi tu jednak o bieganie w wodzie sięgającej kostek, ale w niemal pełnym zanurzeniu.

Od rehabilitacji do sportu

Zapytacie pewnie po co biegać w wodzie. Odpowiedź jest prosta – ponieważ to zupełnie inny trening, bezpieczny dla stawów i stóp narażonych na kontuzje w czasie biegania po utwardzonych nawierzchniach. Aqua jogging początkowo był sposobem na rehabilitację, ale szybko do swoich ćwiczeń włączyli go sportowcy, a po nich zwykli ludzie chcący utrzymać dobrą kondycję bez przeciążania stawów i mięśni. Poza tym aqua jogging może być znacznie przyjemniejszy niż zwykły jogging, zwłaszcza w upały, kiedy bieganie po dworze jest naprawdę męczące. Jednak latem mamy mnóstwo pomysłów na aktywność, dlatego aqua jogging szczególnie polecam jesienią i zimą, kiedy spacer lub bieg w strugach deszczu nie za bardzo nam się uśmiecha.

Lekko chociaż ciężko?

Pytanie nie jest zupełnie pozbawione sensu. W wodzie ruch jest łatwiejszy, mięśnie i stawy mniej się męczą, ale pod warunkiem, że poruszamy się wolno. Jeśli zechcemy przyspieszyć, nie będzie już tak lekko. To dlatego, że woda stawia większy opór niż powietrze. Zatem ruch w wodzie to większy wysiłek, bardziej efektywny trening i większe spalanie kalorii, ale bez ryzyka przeciążeń. Zależnie od intensywności możemy sobie w ten sposób zafundować niezły wycisk lub przyjemny ruch połączony z relaksem. Odprężające działanie wody idzie też w parze z poprawą krążenia, więc mamy same korzyści.

Specjalny ekwipunek

Do ruchu w wodzie nie potrzebujemy akcesoriów, choć mogą się przydać. W przypadku aqua joggingu sprzęt jest konieczny. To specjalny pas, tak zwany AquaJogger, który pozwala nam się utrzymać na głębokiej wodzie bez dotykania stopami dna. Zanurzamy się do ramion, dzięki czemu mamy pełną swobodę ruchów. Gdybyśmy chcieli nieco bardziej się pomęczyć (choć samo bieganie w wodzie to już porządny wysiłek), twórcy AquaJoggera zaprojektowali też specjalne buty, które zwiększają opór wody i pozwalają lepiej popracować nad mięśniami nóg. Jeśli ktoś woli pracować nad ramionami, to nie ma problemu – dostanie specjalne ciężarki.

PS Czy czujecie się zachęceni do takiego treningu? Nie musicie od razu się decydować. Spróbujcie najpierw bez ekwipunku, szczególnie jeśli kondycja to coś, co w waszym przypadku dawno przestało istnieć :)

Inspiracji szukaj także na Profi.com.pl 
Jeśli chcesz bliżej poznać Profi, obejrzyj filmy "Dlaczego Profi"
oraz "Jak powstają receptury zup Profi"


fot. Pxhere

 

Strona korzysta z plików cookies. Przebywanie na niej oznacza akceptację polityki prywatności. Nie pokazuj więcej tego komunikatu