Jak zautomatyzować marketing

W ostatnich latach marketing automation cieszy się coraz większą popularnością, przy jednocześnie rosnącym znaczeniu tworzenia spersonalizowanych treści dla swoich odbiorców. W działaniach email marketingowych zdecydowanie największe znaczenie ma dotarcie do grupy docelowej i wysyłanie takich kampanii, które odbiorcy rzeczywiście będą chcieli czytać.

Marketing automation – czym się charakteryzuje?

Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu, polega na prowadzeniu takich działań, które umożliwią usprawnienie procesów sprzedażowych. Automatyzacja działań marketingowych sprawia, że gromadzenie i przetwarzanie informacji (leadów sprzedażowych), eliminuje czasochłonne zadania i sprawia, że przedsiębiorca, pracownicy, mogą zająć się innymi czynnościami. W praktyce więc marketing automation sprawia, że ułatwione jest dotarcie do potencjalnych konsumentów, a także generowanie leadów sprzedażowych.

Automatyzacja email marketingu – jak robić to dobrze?

W email marketingu szczególne znaczenie ma automatyzacja, ponieważ ułatwia ona dostarczanie spersonalizowanych treści do odbiorców. Pierwszym i najważniejszym aspektem automatyzacji email marketingu jest analizowanie baz zakupowych pod kątem zainteresowań użytkowników oraz ich zachowań. Drugim istotnym krokiem jest opracowanie person, czyli archetypów, które wynikają z zainteresowań konsumentów. Spore znaczenie ma także przygotowanie specjalnego szablonu, czyli contentu dynamicznego, który wyświetla zróżnicowane informacje w zależności od tego, do kogo trafi email. W ten sposób informacje stają się spersonalizowane i zindywidualizowane.

Na stronie Freshmail.pl można zadbać o tworzenie efektywnych kampanii marketingowych dla klientów, a Freshmail z łatwością da się zintegrować z Google Analytics. Dodatkowo Freshmail umożliwia dokładne poznanie odbiorców po kliknięciu w linki z maili. Wystarczy tylko dodać kody trackingowe i w ten sposób można analizować zachowania odbiorców w czasie rzeczywistym. To wszystko sprawia, że można śledzić częstotliwość zakupów i ich wielkość, a także sprawdzić, jaki typ klientów najczęściej dokonuje zakupów na stronie internetowej.

Warto pamiętać o tym, że email marketing to forma reklamy, dlatego warto się w nią zaangażować i zadbać o to, aby informacje były rzetelne, czytelne dla klientów i spersonalizowane. Bardzo duże znaczenie ma spójność komunikatów, efektywne przekazywanie informacji oraz wysoka jakość grafik i tekstów. Współcześnie email marketing uznawany jest za jedną z bardzo skutecznych form reklamy, dlatego warto skorzystać z narzędzia do wysyłki newsletterów takiego jak Freshmail.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here